Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes

Great holmertz 2018-10-22 0:49

Hej Boa,
Kul att se att du 鄚tligen kom till Alger, som du pratat om i 緳atal. Det var lugnt n酺 jag var d酺 f顤 decennier sedan, men sen kom en l幩g tid som det inte var n嶓ot bra resm嶚, s det 酺 sk霵t att det 酺 lugnare igen nu. Det 酺 v鄟 som med Syrien p 90-talet: s fullt med civilkl輐d s鄢erhetspolis och agenter f顤 regimen 饘erallt s ingen v嶓ar g顤a n幩ting.
Alla tre bilderna 酺 v鄟digt bra och intressanta, men det var bra att v鄟ja den h酺 som officiell bild. Mannen 酺 v鄟 placerad, v鄚d 廞 r酹t h嶚l och avtecknar sig bra mot den gr v輍gen. Graffitin, vad den nu betyder, ger lokalf酺g. Det 酺 verkligen en j酹tefin komposition. Bilden av silversmeden ser ut som om du bara skjutit fram kameran genom d顤r鞿pningen innan han fattade vad som h鄚de.
H鄟sningar,
Gert

Old 10-22-2018, 10:39 AM
boa boa is offline
TE Junior Member

Default To holmertz: Alger

Hej Gert, och tack f顤 dina kommentarer!
Ja det var kul att komma hit. Jag hade egentligen velat resa till de s鐰ra delarna av landet men det g緳 ju inte nu som du vet. Fast Alger var ju
ocks en trevlig upplevelse. Lugnt och sk霵t med en befolkning som var trevliga och inte p嶢lugna som de kan vara i andra delar av Nord Afrika.
S鄢ert m幩ga s鄢erhetspoliser som du s輍er, fast inget som man m酺ker som turist.
Ja silversmeden var kul. Jag tog fotot i smyg som du misst鄚kte, men jag stod kvar en stund efter廞 och blev inbjuden i hans miniverkstad n酺 han la m酺ke till mig. Han demonstrerade lite hur han jobbar och erbj鐰 mig att k鞿a n廞 av hans produkter. Trevlig man!

H鄟sningar/
Boa
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules